استراتژی شرکت

استراتژی شرکت پتروشیمی غدیر


گسترش فعالیت های اقتصادی پدیده تازه ای نیست اما بدون شک جهانی شدن، مهم ترین و بارز ترین وجه تمایز اقتصادی امروز و دیروز جهان است . افزایش رقابت در سطح اقتصادی و بین المللی، یکی از مهم ترین دستاوردهای جهانی شدن اقتصاد است. برای مقابله با این طوفان تحول و دگرگونی های عظیم و تسلیم نشدن در برابر این موج تهاجم رقابتی ، سازمانها از دیر باز در یک نقطه اشتراک داشته اند و آن معطوف داشتن رویکردها و تمرکز تمام تلاش ها به سمت رسیدن به نتایج می باشد، نتایجی که به ایجاد فرصت رقابتی منجر شود و در شاخص های عملکرد سازمان موثر و تعیین کننده باشد. سرعت و کیفیت رسیدن به شاخص های عملکرد در دنیای رقابتی ، به انتخاب روش های تشخیص و بکارگیری توانمند سازهای سازمان و شایستگی های کلیدی آنها بستگی دارد، لذا در همین خصوص شرکت پتروشیمی غدیر در آذر ماه سال 84 یک بار نسبت به تدوین استراتژی های آتی خود اقدام نموده و پس از شناسایی و تحلیل محیط داخلی و خارجی و با تکمیل ماتریس SWOT  استراتژی های کلی شرکت در سه محور به صورت ذیل استخراج گردید.

شرکت پتروشیمی غدیر پس از آغاز بهره برداری عملیاتی، در سال 89 به منظور حضوری موفق و با قدرت در عرصه تولیدات پتروشیمی اقدام به تدوین و پیاده سازی فرایند برنامه ریزی استراتژیک در راستای سیاست های کلی هلدینگ تامین با رویکرد کارت امتیازی متوازن ، با نگرش از چهار وجه مالی، مشتری ، فرایندهای داخلی، یادگیری و رشد جهت ایجاد توازن بین کلیه اهداف سازمان نمود. 

 

ارکان جهت ساز شرکت پتروشیمی غدیر عبارتند از:

چشم انداز:

تبدیل شدن به پایدارترین زنجیره ارزش PVC در کشور

ماموریت:

خلق ارزش برای ذی نفعان از طریق مدیریت موثر زنجیره ارزش PVC

ارزش های محوری:

  •  صیانت از سرمایه انسانی و حفظ کرامت کارکنان 
  •   توجه ویژه به ایمنی، بهداشت و محیط زیست و مدیریت انرژی
  •   تمرکز در جهت افزایش رضایت ذی‌نفعان
  •   رعایت نظم و انضباط سازمانی
  •   اهتمام به مسئولیت‌های اجتماعی
  •   مشارکت در بهبود مستمر

اهداف کلان:

  • صیانت از ارزش دارایی های شرکت از طریق مدیریت بهینه آنها
  • توسعه سرمایه گذاری در کسب و کارهای زنجیره ارزش
  • بهره گیری از فرصتهای بهینه بین المللی با تمرکز بر صادرات به بازارهای هدف صادراتی
  • افزایش بهره وری در تمام ابعاد سازمانی
  • چابک سازی سازمانی با بهره گیری از تکنولوژی ها و سیستمهای نوین مدیریتی
  • توسعه منابع انسانی شرکت مبتنی بر تعهد، تخصص و شایسته سالاری
  • توسعه سبد محصولات شرکت
  • ارتقاء شفافیت و پاسخگویی در قبال ذی نفعان شرکت

استراتژی های اصلی شرکت:

  • افزایش سهم بازار با تکیه بر مازاد ظرفیت تولید
  • نفوذ در بازارهای صادراتی منطقه
  • ورود به صنایع پایین دستی
  • تنوع و توسعه سبد محصولات
  • توسعه دانش و فن آوری از طریق حمایت از شرکتهای دانش بنیان داخلی
  • توسعه ظرفیت تولید Utility
  • استانداردسازی و توسعه سیستمهای مدیریتی نوین
  • توسعه برند شرکت از طریق تمرکز بر حوزه مسئولیت های اجتماعی
  • توسعه زنجیره تامین داخلی با تاکید بر ساخت قطعات داخلی و خودکفایی
  • توسعه زیرساخت ها و مدیریت بهینه دارایی ها
  • تمرکز بر توسعه پایدار از طریق توجه ویژه به فرایندهای زیست محیطی